СМІХОТЕРАПІЯ


Гострий психоз – ви говорите з кішкою.

Гострий галюцинаторний психоз – ви говорите з неіснуючою кішкою.

Паранойя – ви боїтесь бовкнути зайвого при кішці.

Шизофренія – кішка говорить всередині вас.

Неврастенія – ви жалієтесь кішці, кішка мовчить і ігнорує вас, вам це здається абсолютно нестерпним.

Маніакально-депресивний психоз – ваша кішка вас не цінує.

Сучасний психоз – соціальний: ваша кішка зареєструвалась в facebook і запропонувала вам дружбу.


Сміхотерапія

 Геотологія — наука про сміх — стверджує, що сміх позитивно впливає на фізіологію людини. В останні роки сміхотерапія стала актуальною у всьому світі. Сміх — це своєрідна дихальна гімнастика. Всі люди на землі вміють сміятися і посміхатися. Вмінню сміятися вчаться так само як і вмінню говорити.

Сміх — лікувальний засіб, яким людину нагородила сама природа. І ці ліки не мають побічних дій.

Є така англійська приказка: “Посміхайся зранку хвилину — і ти будеш посміхатися весь день”.

Як же робити шкільне життя веселішим.

Можна вирізати смішні картинки із журналів і наклеїти їх на дошці, біля дверей. Вибирати слід ті місця, де діти найбільше ходять. Можна також використовувати короткі веселі репліки.

Дивлячись на це часто, у дітей буде підніматися настрій.

-       Не використовуйте  частку “ні”— це завжди негатив. Сказані репліки повинні бути позитивними.

-       Фантазуйте, грайте зі словами, складіть смішний вірш, намалюйте незвичну картину.

-       Й, останнє. Навіть, якщо у вас немає настрою сміятися, прикладіть зусилля, знайдіть привід посміхнутися самому собі перед дзеркалом.

Ви не помітите, як вас розбиратиме від сміху.

Завдання сміхотерапії — зняти напругу на рівні інтелекту, нервової системи. Тренуючись, людина може витримувати великі навантаження, а сміх очищує розум, психіку, нервову систему і робить їх стабільними і міцними. Звісно тоді все сприймається  набагато  легше.

В комплексній дії сміхотерапія дозволяє вивільнити велику кількість життєвої енергії.

Гумор в нашому житті так же важливий, як повітря, їжа і вода. Сміх — незамінний помічник в складних ситуаціях. І якщо людина вміє сміятися над собою і може дивитися на проблеми під іншим кутом, вона ніколи не опустить руки, а буде долати неприємності з оптимізмом.

“Сміх — це сила, якій повинні підкорятися великі світу цього”. (Еміль Золя)

                             У ЧОМУ СИЛА СМІХУ?

Сміх сприяє виробленню мозком людини гормоноподібних речовини — ендорфінів.   Ендорфіни — природні   знеболюючі, визнані   науковцями   як  стимулятори   імунної  системи. Тому сміхотерапію   застосовують   для   лікування   багатьох   хвороб психічного   і   органічного   характеру,   а   також   задля   їхньої профілактики.

Сміх активізує дихання, тренує серце і легені, надзвичайно активно   насичуючи   їх   киснем,   сприяє   розслабленню   м'язів обличчя і всього тіла.

Сміх, від якого „живіт надривається", масажує кишківник та інші   внутрішні   органи.   Тобто   кожного   разу,   коли   людина сміється, кровопостачання її внутрішніх органів поліпшується.

Сміх покращує психічне здоров'я, допомагає справлятися з наслідками стресу. Рівень гормонів стресу знижується після того, як людина посміється.

Сміх   підвищує  активність  лейкоцитів   крові   і   змінює  її хімічний баланс. Це забезпечує утворення хімічних елементів, необхідних   для   зміцнення   пам'яті   та   активізації   розумових процесів, поліпшує здатність до концентрації під час діяльності.

Отже, сміх, почуття радості зміцнюють імунну систему, знижують напругу, що у свою чергу підвищує здатність вчитися.

                                             ХВИЛИНКА СМІХУ

Впродовж заняття, на початку або в кінці (залежить від цілей заняття і плану проведення) ведучий пропонує дітям пригадати смішний випадок з життя і посміятися вголос одну хвилину (діти сміються, сидячи або, сміючись, рухаються по всій кімнаті під музику).

При цьому діти підходять один до одного, беруться за руки і кілька секунд сміються разом та корчать при цьому гримаси. Під час хвилинок сміху діти позбуваються напруги, втоми, агресії, якщо такі мали місце.

                                                 ПОЧАТОК І КІНЕЦЬ

Ведучий прикріплює великий аркуш паперу при вході у кімнату, в якій відбуватиметься заняття. На листку паперу намальовано стільки ¡ кружечків, скільки є учасників в групі.

Діти,   заходячи   у   кімнату,   визначають,   як   вони   зараз   себе почувають, і, в залежності від самопочуття, домальовують на кружечках смайлики: L, K, J — радісний, сумний, спокійний чи інший настрій.

Такий   само   лист  паперу   з   ¡   щодо   свого   стану  учасники заповнюють в кінці заняття (або в кінці дня).

Порівнюючи перший і другий плакати, ведучий отримує для себе певну зворотну інформацію.

Вправу із смайликами проводять також після читання твору, вивчення нового матеріалу, проведення нової вправи або гри.

                                          ЧАРІВНИЙ МАТРАЦИК

Ведучий кладе на підлогу надувний матрацик (або з поролону), Завдання учасникам: „падати", по черзі, на матрацик так, щоб це було весело. Підстраховуйте дітей.

                                         ЗАЧАРОВАНІ ПОСМІШКОЮ

1 варіант

Кожен учасник отримує одну літеру (або цифру), що намальована на великому аркуші.

Завдання: домалювати такі елементи до літери, щоб літера стала радісною, усміхненою.

2 варіант

Кожен   учасник   (або   учасники   в   парах,   в   малих   групах) отримують початок історії або незавершений малюнок. Завдання учасникам:   придумати  смішне продовження  історії. Або, якщо це малюнок, внести таке доповнення, щоб малюнок викликав посмішки на обличчях.

СМІШИНКИ

1 варіант

Діти самостійно або в парах, в групі вигадують щось смішне, а саме: спосіб розсмішити інших (5 хв). Наприклад:

- малюють смайлик;

- представляють посмішку у будь-який спосіб (намальована, з чогось зроблена, викликана смішною історією);

- виконують смішний рух.

2 варіант

Учасники встають у коло, один за одним. За сигналом ведучого кожен малює на спині партнера, що стоїть попереду, пальчиком або всією долонею правої, лівої руки смайлики: маленький, середній і великий або певну кількість смайликів: три, чотири, шість і т. д. .

СМІШНІ СЛОВА

Кожен учасник з літер, які лежать на підлозі, складає смішне слово (існуюче або вигадане). Через 5 хв учасники презентують свої слова. А потім всі разом смішно пересуваються від одного слова до іншого, зачитуючи слова вголос.

                                            МАСАЖ ПОСМІШКАМИ

Учасники об'єднуються в пари. Звучить приємна музика. Один партнер лягає на живіт. Глибоко вдихає і видихає. Заплющує очі. Інший учасник малює на його тілі посмішки, поєднуючи частини тіла, що знаходяться симетрично одна відносно іншої. Наприклад, посмішка від одного вушка до іншого, від правого плеча до лівого, від правої лопатки до лівої і т. д. Коли „масажист” покладе дві руки на голову партнера, то це є знаком для партнера повернутися на спину. І масаж посмішками продовжується. Через 5-7 хв партнери міняються ролями. Масаж виконується досить повільно і зосереджено.

                             

Популярные сообщения из этого блога